Spoelen automatische versnellingsbak

Een Longlife automatische versnellingsbakolie welke nooit vervangen hoeft te worden?? De fabrikant en uw dealer zeggen dat klopt! 

Maar juist door vervuiling van de automaatolie, door o.a. slijtage raken de oliekanalen verstopt en de lammelen vervuild. 
Zelfs bij lagere kilometerstanden komt het al vaak voor dat de olie dusdanig is vervuild dat oliekanalen verstoppen en lamellen vervuild raken.
Dit kan voor veel problemen zorgen met uiteindelijk een torenhoge reparatie, vervanging of revisie van de automaat van duizenden euro's tot gevolg.
De originele doorzichtige rode of gele olie is in 9 van de 10 gevallen die wij spoelen zwart van vervuiling. 
 
Wat is het verschil tussen alleen de automatische versnellingsbak olie vervangen of het statisch doorspoelen en reinigen hiervan? 
  1. Het grootste verschil is dat bij alleeen het vervangen van de olie enkele liters olie in de koppelomvormer en in de warmtewisselaat achter blijven. Dit is alleen te verwijderen door met lopende motor de automaatbak (statisch) door te spoelen met schone olie met behulp van een gepatenteerde machine. deze machine zorgt ervoor dat overal in de automaat, koppelomvormer en warmtewisselaar vervuilde olie wordt verwijder en vervangen wordt door nieuwe olie.
  2. Het reinigen van een automaat gebeurt op een speciale wijze met eveneens een gepatenteerde metaal automaatreiniger. Deze zorgt ervoor dat alle aanslag sludge en andere vervuilingen oplossen/loskomen en statisch weggespoelt kunnen worden met lopende motor en machine.
  3. Wij verversen dus niet 3 maal de olie zo maar te hopen dat de oude olie eruit is, maar spoelen deze met lopende motor door, dit zorgt ervoor dat uw automaat weer als nieuw is van binnen en weer schakelk zoals het hoort, en/of weer onderhouden voor de komende 100.000 km         

Wat zult u merken van de reiniging /spoelen van de automaat?

  1. Als uw automaat goed schakelt en geen problemen heeft, weet u nu zeker dat uw automaat weeer geheel onderhouden is en de komende tienduizende kilometers beschermt is tegen vervuiling, hierdoor verlengd u de levensduur van de automaat draschtisch.
  2. Bij Mercedes hebben wij de volgende problemen al opgelost middels ons specialisme: klappen in versnelling, overmatig slippen bij schakelen of acceleren, stooten, vertraagd oppakken van versnellingen, bonken bij in versnelling zetten en zelf noodloop
  3. Bij BMW schommelen van toerental bij rustig rijgedrag, klappen in versnelling bij kickdown, trillen bij lage toerentallen vooral wanneer de bak koud is.
  4. Bij Volvo slippen, het niet willen opschakkelen, bij vollast bij lage toerental toerental trillen, noodloop bij kickdown.